piątek, 19 sierpnia 2016

Jaki powinien być dobry instruktor nauki jazdy...?

Może zacznijmy od tego, jaki nie powinien być...

Śmieszne filmiki, humor - instruktor jazdy nervus MEGA HIT | Potworek.com

To zapewne inscenizacja...bo to już przestępstwo przecież...

Nieprawdopodobne, a jednak niestety prawdziwe....
uwłaczające godności człowieka i zawodu zachowania instruktora zanotowano na naszym podwórku... ŹENADA.

Skandaliczne zachowanie instruktora prawa jazdy jednej ze szczecińskich szkół - Wykop.pl

czy można taką osobę nazwać instruktorem...?
może instruktorem chamstwa i niekompetencji...
chwasta by trzeba było wyrwać... tylko kto to zrobi...?

Jaki zatem powinien być dobry instruktor...?
Na pewno kompetentny i cierpliwy, komunikatywny i spostrzegawczy...
Powinien w sposób spokojny i kulturalny przekazywać swoją wiedzę, biorąc pod uwagę zdolność percepcji kandydata na kierowcę.

Poniżej fragment z Kodeksu Etycznego Instruktora :

POWINNOŚCI INSTRUKTORA NAUKI JAZDY WOBEC KURSANTÓW
1. Instruktor nauki jazdy w swojej pracy kieruje się przede wszystkim dobrem kursanta.
2. Podejście instruktora nauki jazdy do kursantów powinny charakteryzować następujące cechy:         - otwartość i umiejętność nawiązania kontaktu,
- kompetencje zawodowe,
- umiejętność indywidualnego podejścia do kursanta,
- poszanowanie godności ludzkiej,
- równe traktowanie mężczyzn i kobiet,
- tolerancja, empatia, partnerstwo i podmiotowy stosunek do uczniów,
- życzliwość,
- dyscyplina,
- sprawiedliwa i obiektywna ocena pracy i postaw kursantów,
- kultura, przejawiająca się m.in.:

  • kontrolowaniem własnych emocji, 
  • używaniem poprawnego języka polskiego, 
  • dbałością o wygląd zewnętrzny i estetykę pomieszczeń oraz czystość pojazdu szkoleniowego, 
  • a także zachowaniem odpowiedniego dystansu fizycznego wobec kursanta. 

3. Instruktor nauki jazdy powinien być autorytetem dla kursantów.
Autorytet instruktora powinien wynikać z jego cnót moralnych, mistrzostwa pedagogicznego, wiedzy i kultury umysłowej oraz kultury osobistej.

Znam takich instruktorów...wielu...większość z tych najlepszych poznałam całkiem niedawno w Prymusie...mam szczęście z nimi pracować ku zadowoleniu i sukcesom kursantów...
A wśród nich - mam swojego ulubionego...
Sama chciałabym się od niego uczyć. Bo dobry instruktor uczy się całe życie...
Moja praca jest moją pasją...a każdy nowy dobrze wyedukowany (mam nadzieję) kierowca jest moim ukochanym dzieckiem. Czasem daję"klapsa", ale kocham was wszystkich.

3 komentarze:

  1. Ja wiem jaki powinien być dobry instruktor. Dobrym przykładem sama jesteś:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...mój dobry Duszku...drzewko szczęścia trochę zadziałało...na resztę czekam.

      Usuń
    2. Trochę... Tylko trochę?:( A tak się starałem.

      Usuń